De eerste drie weken op Kos

10 mei 2015 - Kardamena, Griekenland

Na drie weken gelukkig wat tijd kunnen vinden om mijn blog te schrijven! Wat een ruige, wilde, gave eerste drie weken waren dit zeg! Op naar het einde van maand 1!

19 April ben ik gearriveerd op het vliegveld van Kos, wat een reis. Dit was voor het eerst dat ik ook in het vliegtuig heb geslapen, dit ga ik dus niet meer doen want dat doet heel veel pijn aan je nek. Whoops!

Eenmaal aangekomen op een snoezig klein vliegveldje sta je te wachten bij welke bus je er in kan om naar je plek van bestemming te gaan, omdat ik dus een extra reiziger ben. Snel de bus in gegaan en op reis naar Aegean View gegaan. Wat een uitzicht! Lege huizen, gewoon karkassen van gebouwen, koeien aan een touwtje.. Honden en katten langs en op de weg. Een grote berg en uitzicht naar Bodrum. Ik werd groots ontvangen bij Aegean View door Doris, mijn chef op die locatie.

Maar eerst hoe ik in het vliegtuig ben gestapt!

Als eerste ben ik weggebracht door mijn ouders, broertje en Colin, het was super om ze te zien en vooral dat ze bleven staan tot ik 100% uit het zicht was! Dit deed mij wel wat traantjes laten en dat kwam in vlagen. Wat houd ik van die mensen! Tijdens de vlucht heb ik dus veel geslapen, maar soms ook naar buiten gekeken en dan zie je bergen, wolken die letterlijk over de bergen heen rollen en toen opeens de zee en voor ik het wist was ik al op Kos! Natuurlijk kan een reis niet zonder problemen gaan, dus kreeg ik te horen dat ze geen plek voor mij hadden in de bus. Uiteindelijk toch wel.

De busreis ging langs 2 andere "hotels" (ik vind het meer een motel dan een hotel) en de tweede was zelfs in Kos-stad, de straten zijn bijzonder, het is veelal leeg en dicht of juist aangevreten door de natuur. Koeien, geiten alles zit overal en dat maakt de omgeving voor mij perfect!
Eenmaal aangekomen werd ik opgewacht, mocht ik even ontbijten aan het buffet en daarna naar ons "villaatje" gegaan. Iedereen is tot nu toe Italiaans en ergens hoop ik ook een Nederlander als partner nog te krijgen of een Brit.. De anderen praten veelal Italiaans namelijk.
Nu zit ik in het hutje, mooi ding, maar toen ik ging zitten kwamen de tranen en de heimwee, ja.. Esther heeft heimwee.

Voor internet moet ik waarschijnlijk naar Kos-stad, ik mag NIET in de buurt zijn van het resort, tenminste niet in mijn vrije tijd.. Baal ik wel van, want die zwembaden roepen gewoon naar mij. IK WIL ZWEMMEN!!

Dus nu is er een pool bij gekomen.. Grappig dat je moeder gelijk heeft over de mensen met wie je samen werkt. Nadeel: ik mag hier werkelijk niks, helaas heb ik geen auto of scooter... Anders zat ik zo in Kos-Stad, te zoeken naar een internet café of restaurant waar ik kan gaan skypen met mijn ouders of met Colin.
Het is wel gezellig, maar elke keer als ik op mijn bed ga zitten moet ik huilen en wil ik weg hier, terug naar huis omdat ik thuis mis. Stom heimwee..

Na eigenlijk de hele dag te hebben geslapen, op mijn lunch in Kos-stad na, ga ik zo eten. Het is een leuke groep, die meid uit polen gaat in Mei naar een andere groep, vind ik ergens toch wel jammer.. Gezien zij mijn naam deelt! En ze is ook creatief, maar goed. Nu een 3e meid net gearriveerd, uit Letland.
Het is best gezellig en ben zeker benieuwd naar het eten, gezien de lunch in de stad heerlijk was! Soort kebab gehad op een heerlijk broodje en met drinken koste het 5 euro, maar dan zit je toch echt wel vol.

Dan op maandag mag ik toch echt officieel beginnen! Ik ben benieuwd, gezien ik de sport activiteiten doe. Dat is juist hetgeen waar ik het minst in bekwaam ben, maar zo kan ik gelijk ook mijn kilootjes kwijt raken!! Dus een nadeel met wederom een voordeel.
Nog steeds moeilijk het missen weg te drukken, maar we zullen zien!

Smakelijk eten wereld, wij eten pas om 9 uur. Ik zou stiekem nu toch echt heel graag wat internet willen hebben zodat ik iedereen het bericht kan sturen dat ik veilig ben aangekomen en dat ik hier echt bagger internet heb..
Arg! Ach ik zie er weer mooi uit voor in de avond!

Prima eten gehad, mengelmoes van wat ze die dag aanboden voor de mensen. Dus het is gewoon elke dag wat anders! HEERLIJK!! Nadeel: ik mag geen gebruik maken van de SPA hier.. Dus geen massages of iets en daar baal ik ergens toch heel erg van, gezien het mij tot rust brengt. De nachtlucht is heerlijk hier!
Net alsof het net heeft geregend, daar ben ik gewoon verliefd op. Net heerlijk zitten lachen, maar de muggen hier zijn ernstig aanwezig. Lang leven deet!! Ik ga shows spelen, beginnende met mama mia, leuk! Op abba na dan. Maar er komt nog veel mijn kant op en gezien ik mag helpen sporten, mag ik mee helpen met
yoga en de water gymnastiek, hier ga ik wel prima van afvallen. Ik zit nu boven zonder nog problemen, laten we nu maar eens kijken hoe mijn eerste nacht hier gaat bevallen. Slaap lekker (1:02 in de ochtend)

Dat is mijn samenvatting van de eerste dag! De week ging heel snel, mocht veel dingen vertalen en heb met veel Nederlanders gesproken, vooral gezien er geen anders talige mensen hier zijn op het moment. Ze vroegen heel vaak of ik thuis niet mis en de eerste aantal keren zei ik ja. Ik mis thuis, maar dit zei ik met de tranen in mijn ogen, ongeveer halverwege de week hoefde ik niet meer die tranen weg te slikken en ging het goed! Op vrijdag uit gegaan en dat was heel dubbel..

Ik ga namelijk nooit uit en dan merk je ook wel het verschil in stappen, maar de club was zeer actief en ook vrij alternatief! Heb mij enorm vermaakt en heb mijn angst voor 'dansen' des te meer overwonnen! Beter dan toen op Animecon. Toen de dag vrij, heerlijk! Kos stad in gegaan en daar foto's gemaakt (deze komen allemaal later hier op te staan) om vervolgens naar het zoutmeer te gaan. Daar flamingo's gezien en enorm genoten met mijn team! De avond te horen gekregen dat de eiland manager mij wilt spreken over iets en dat ik mij geen zorgen moet maken, de ochtend er op werd dat bewezen! Want ik mocht gaan verhuizen, als ik dat zou willen naar Akti Beach! Want ze missen vertalers daar voor in het duits, wat toch meer een uitdaging voor mij zal zijn dan telkens weer dat Nederlands, ik houd van uitdagingen! Dus die middag om 16:00 vertrok ik naar Beach, wat een rit en wat een pracht eiland is Kos! Toen de dag er op gelijk weer aan de slag! Wat een team en wat een verschil! Het aanpassen was voor mij wel groot.. Hier hangt een hele andere sfeer en voor mij komt het hier nog professioneler over (aegean view is ook zeer goed op dat vlak hoor!) en daar moet ik aan wennen. Na ruim een week op de kamer met de Daily Responsible te hebben gezeten mochten wij wederom verhuizen. Dat was dus de derde keer in drie weken tijd! Ook ben ik daarvoor nog mooi van de trap gevallen en opgevangen ongeveer 3 treden voor de grond, knie en neus deden heel veel pijn en dat frustreerde mij enorm gezien ik hierdoor minder goed mijn werk kon doen. Toen tijdens het verhuizen kreeg ik het geweldige nieuws dat ik in het aangrenzende hotel, hiervoor moest ik namelijk naar Akti, mocht gaan beginnen als miniclub animator (ofwel kids van 0 t/m 12 vermaken) Dit vind ik echt super! En nu 4 dagen later geniet ik er nog steeds van! Vooral omdat de big boss van Palace mijn werk super vind! Dat was een hele grote last en angst dat van mijn schouders viel op dat moment en dat kon iedereen merken aan mij! Helaas betekende dit ook voor mij dat ik niet meer aan de shows mee kan doen of aan de kleine acts die we hebben tot het theater open is. En daardoor moest ik ook voor de volle 100% naar Palace om daar te socializen met de mensen en nu missen de mensen van Beach mij.. Dat is dan weer die extra bevestiging van dat ik mijn werk goed doe!

Met mijn lichaam gaat het ondertussen weer gewoon goed! Geen pijn meer, behalve als ik te veel dans dan merk ik dat aan mijn knie en gezien ik dat niet meer hoef te doen kan mijn knie beter herstellen! Dus voor je het weet ben ik fysiek en mentaal weer 100% Want mentaal sta ik al op die 100% misschien zelfs meer!

Mijn nieuwe team bestaat momenteel uit: één Italiaan (de chef), één Belg, één Nederlander (naast mij), twee Polen, één Fransman, één Britse en één dame uit Zuid Afrika. Echt een super team!

Op naar de volgende weken en dan hoop ik wat meer in te kunnen gaan over de weken over het algemeen! Tot snel!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneriek:
    10 mei 2015
    Prachtig verhaal .fijn dat het goed gaat.mooie foto's op facebook.
    En..ik heb gewoon gegoogld op Esther van Midloo's reis...enz en meteen raak. Blijf genieten !
  2. Marianne:
    11 mei 2015